środa, 15 lutego 2017

BreakingWeek #3

BreakingWeek #3

Ostatnie trzy tygodnie na moich słuchawkach to dominacja powermetalowych klimatów, czego zasługą był koncert HammerFall. Ale znalazły się też świetne nowości, które zyskały moją aprobatę.

Unleash The Archers – Tonight We Ride

Zachwycił mnie głos wokalistki. Nie – ten wokal rzucił mnie na kolana, powalił na łopatki. Wyciąga głos niczym Rob Halford! Poza tym uwielbiam takie zawrotne tempo, więc ta piosenka to sam miód dla moich uszu. Słucham tego utworu na okrągło, ale Unleash the Archers ma też kilka innych ciekawych numerów jak „Time Stands Still” czy „General Of The Dark Army”. Do tego jeszcze te teledyski… „Tonight We Ride” oczywiście nawiązuje do filmu „Mad Max”, choć sprzeczność goni tu sprzeczność. Samochody ledwie się toczą po pustyni i to jeszcze w dzień zamiast w nocy, ale tu tkwi właśnie cała zabawa. Jeszcze więcej śmiechu przynosi videoklip do „Dawn Of Ages” – jest tak absurdalnie „nudny”, że zamiast skupić się na utworze to nie można przestać się śmiać. Unleash The Archers mają wyobraźnię i poczucie humoru!


Gloryhammer – The Unicorn Invasion Of Dundee

Skoro już wspominamy o absurdalnym humorze to w Gloryhammer na pewno je mają. Poznałam ich na koncercie HammerFall i od razu podbili moje serce. Nie wiem jak to możliwe, aby w tym samym czasie śpiewać całkiem na poważnie wymyślone historie fantasy, a jednocześnie parodiować całą tematykę, ale oni to potrafią! Nigdy metalowa piosenka o inwazji jednorożców nie była tak dobra, jak „The Unicorn Invasion Of Dundee”. To się nazywa mieć dystans i fantazję!


Hammerfall – Last Man Standing

Jeszcze nie ochłonęłam po koncercie HammerFall. Wciąż na słuchawkach przewijają mi się utwory szwedzkiego zespołu. W tym tygodniu oprócz „Hammer High” i „Hearts of Fire” króluje „Last Man Standing”. Jest w tej kompozycji moc i pasja!



Nickelback – Feed The Machine

Nie należę do hejterów Nickelbacka. Nawet byłam na ich pierwszym koncercie w Warszawie, ale głównie z powodów sentymentalnych. Za dzieciaka bardzo ich lubiłam, do dziś podobają mi się ich pierwsze płyty, które po prostu były cięższe, prawdziwie rockowe. Dlatego niesamowicie mnie cieszy, że nowy utwór nawiązuje do tych zamierzchłych czasów. Zdaje się, że rozstanie Chada Kroegera z Avril Lavigne podziałało na muzykę Nickelbacka w pozytywny, odświeżający sposób. Mam nadzieję, że cała płyta będzie w takim klimacie, bo może w końcu zamkną usta swoim krytykom.



Imagine Dragons – Believer

Fanką Imagine Dragons nie jestem, ale niektóre piosenki wpadły mi w ucho, jak choćby genialny „Warriors”. Kilka dni temu Amerykanie pochwalili się nowym singlem z nadchodzącego albumu. Utwór „Believer” już wykorzystano w reklamie Nintendo Switch. Trzeba przyznać, że Imagine Dragons potrafią nagrywać klimatyczne numery, a obok najnowszego nie da się przejść obojętnie. Ten rytm i flow uzależniają!



HUNTER – Niewesołowski

Od kilku tygodni Hunter na swoim profilu facebookowym wrzucał tajemnicze fragmenty filmowej produkcji. Nie trudno było się domyślić, że chodzi o nowy teledysk, ale zagadką pozostawał utwór, do którego go stworzono. Padło na „Niewesołowskiego”, co jest dobrym wyborem, bo to jeden z lepszych kawałków na „NieWolnOści”. Video clip jest naprawdę świetny, nakręcony z pomysłem i przesłaniem, ale brakuje mu „kopa”, jakiego ma utwór. Więcej „ognia” i byłoby idealnie! Ale i tak – dobra robota!


Keep rocking! \m/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz