niedziela, 13 listopada 2016

BreakingTV #12: Love the way you paint it black

BreakingTV #12

Bardzo dawno nie pisałam BreakingTV, ale ostatnio mnie natchnęło. Prezentowane poniżej utwory pochodzą nie tylko z seriali, ale również z innych źródeł gdzie znajduję dobrą muzykę. Polecam takie poszukiwania nowych zespołów czy kawałków, bo można znaleźć fajne perełki.

The Rolling Stones – Paint It, Black
Serial: „Westworld” 1×01

“Westworld” od pierwszego odcinka wzbudza zachwyt widzów i krytyków. Na mnie aż tak wielkiego wrażenia nie robi, ale zdecydowanie jest to produkcja godna uwagi, o wielkim rozmachu, intrygującej historii, z doborową obsadą. I jak się okazuje – również z porządną muzyką! W serialu możemy posłuchać znane piosenki, jak choćby „Black Hole Sun” Soundgarden albo The Rolling Stones „Paint it black”, ale wszystko w wersji orkiestrowej. Tak dawno nie słyszałam tego kawałka Stonesów, że teraz słucham go z zafascynowaniem. A poniżej wersja instrumentalna z serialu, która jest również kapitalna!



Paint it Black- The String Quartet Tribute to the Rolling Stones


Johnny Cash – Hurt
Film: „Logan” (trailer)

Wyrwijmy się z serialowych klimatów. Niedawno pojawił się zwiastun do trzeciej części filmu o ulubionym X-Menie – Wolverine’ie. Niespodziewanie w trailerze do „Logana” możemy posłuchać piosenki Johnny’ego Casha, legendarnego wykonawcy muzyki country w USA. Utwór „Hurt” znakomicie się wpasował w zwiastun, czyniąc go bardziej emocjonalnym i dramatycznym. A przecież to komiksowy film! Niby profanacja, a jednak dodaje mu uroku, szczególnie, kiedy przypomnimy sobie, że produkcja będzie mieć kategorię R, czyli będzie przeznaczona dla dorosłych widzów. Nie mogę się doczekać!



Halsey – Control
Anime AMV: One Piece

Nie będę ukrywać: po 15-stu miesiącach udało mi się dotrzeć do bieżących wydarzeń w anime „One Piece” (ponad 700 odcinków) i jestem zauroczona jak dobra jest tam historia. Przygoda niesamowita – bywa prześmieszenie, ale też czasem niewiarygodnie smutno i dramatycznie, a nawet okrutnie. Muzyka do „One Piece” jest również fantastyczna. Najfajniejsze jednak w oglądaniu anime jest to, że na yt można obejrzeć mnóstwo tribute-filmików i AMV, gdzie ludzie wykorzystują w nich świetne piosenki. W taki sposób odkryłam i pokochałam moje ulubione grupy takie jak Shinedown, Skillet, Avenged Sevenfold, Sonata Arctica czy Rise Against.

Podczas przeglądania Internetów natrafiłam na genialny filmik z moim ulubionym bohaterem… znaczy się złoczyńcą (oj jest bardzo zły) z One Piece – Donquixote Doflamingo. Nie wiem czy bardziej mi się podoba montaż czy piosenka, ale idealnie uchwycono charakter Jokera (jego pseudonim). Groza, mrok, dramat. Perfekcja. A przecież na co dzień nie słucham tego typu muzyki! To znak, że to dobra nuta!



Hideyuki Tanaka (Doflamingo Seiyuu) – Shin Jidai no Saga
Anime: One Piece

Ten moment, kiedy znajdujesz piosenkę, w której śpiewa jeden z twoich ulubionych głosów w anime i jeszcze jest to power metal! Bezcenne uczucie! Japońscy dubbingowi aktorzy bardzo często wykonują piosenki związane ze swoją postacią – czasem są one lepsze, czasem gorsze, bo nie wszyscy potrafią śpiewać. Ale pan Tanaka rozbił bank!



LIKE A STORM – Love The Way You Hate Me

Dobrą muzykę odkrywam zawsze dzięki przypadkowi lub zbiegowi dziwnych wydarzeń. I to samo było z Like a Storm. Przeglądając yt w poszukiwaniu fajnych filmików z „One Piece” natrafiłam na „Love the way you hate me” – oczywiście z Doffy’m w roli głównej. Samo AMV nie powala na kolana, ale utwór jak najbardziej tak. Zabawne jest w tym to, że w środę zobaczę ten zespół na żywo, ponieważ zagra przed Alter Bridge w Katowicach!



Carrion – Nibyraj
Serial: The Walking Dead

Na koniec kolejna dobra nuta związana z tribute’m. Coś dla fanów „The Walking Dead”. A nawet jeśli ktoś nie ogląda serialu to warto dla samego kawałka “Nibyraj” zerknąć i posłuchać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz