wtorek, 29 grudnia 2015

Nie żyje Lemmy Kilmister

Dzisiaj cały muzyczny świat przeżywa odejście wielkiego rockmana, Lemmy’ego Kilmistera. Chyba każdy fan rockowego grania znał to nazwisko, nawet, jeśli nie słucha muzyki Motörhead. Bo Lemmy był jedyny w swoim rodzaju. Korzystał z życia jak nikt inny. Był szczery do bólu, bardzo bezpośredni i często kontrowersyjny. W wywiadach dzielił się swoimi mądrościami i punktem widzenia.



Rollingstone.com zebrał kilka dobrych cytatów Lemmy’ego i parę z nich postanowiłam przetłumaczyć. Ostrzegam, że niektóre są dosyć ostre.

„Jeśli nie zrobisz nic, co jest dla ciebie dobre, to czeka cię bardzo nudne życie. I co wtedy zrobisz? Wszystko, co jest przyjemne w życiu jest niebezpieczne”- The Independent
"Najwyraźniej ludzie nie lubią prawdy, ale ja tak. Lubię ją, ponieważ ona denerwuje wielu ludzi. Jeśli wykażesz odpowiednią ilość razy, że ich argumenty są gówniane, to może, choć raz, jeden z nich powie: „Oh! Chwileczkę – byłem w błędzie!”. Żyję dla takich wydarzeń. To rzadkość, zapewniam cię.” - White Line Fever
„Nie rozumiem ludzi, którzy wierzą, że jeśli coś zignorują to samo przejdzie. To zupełnie nie tak – jeśli coś jest ignorowane to rośnie w siłę. Europa lekceważyła Hitlera przez 20 lat. A w rezultacie wymordował jedną czwartą świata!”- White Line Fever

„Religia jest głupia. Na przykład, dziewica zachodzi w ciążę przez ducha! Coś takiego nigdy by nie przeszło w sądzie podczas rozwodu, co nie?” - Radio Metal
„Jeśli chcesz zostać pieprzoną gwiazdą rocka, to dalej, zostań nią. Ludzie nie chcą oglądać na scenie gościa z sąsiedztwa – oni chcą zobaczyć istotę z innej planety”- the Rock and Roll Hall of Fame
„Jedno czasopismo w Anglii napisało, że przeleciałem dwa tysiące kobiet, a to nieprawda. Powiedziałem, że jeden tysiąc. Jak o tym pomyśleć, to nie było to wcale takie nieprawdopodobne.”  – Spin

„Niczego nie żałuję. To bezcelowe. Za późno na wyrzuty sumienia. To już przeszłość, prawda? Swoje przeżyłeś. Nie ma sensu próbować tego zmienić.” – Classic Rock
„Śmierć jest nieuchronna, prawda? Będziesz tego bardziej świadomy, kiedy osiągniesz mój wiek. Nie przejmuję się tym. Jestem na to gotowy. Kiedy przyjdzie czas, to chcę robić to, co robię najlepiej. Jeśli miałbym umrzeć jutro, nie narzekałbym. To było dobre.” -  Classic Rock

Cały Lemmy. Prawdziwy, z krwi i kości rock&rollowiec. Ikona rocka.


Jestem rock & rollem, a rock & roll to ja. Lemmy zmarł z powodu raka, który zdiagnozowano dwa dni wcześniej. Odszedł w wieku 70 lat. Rock&roll stracił wielką postać, ale przetrwa wraz z muzyką, jaką Ian Fraser Kilmister stworzył z Motörhead i Hawkwind. Rock&roll nie umrze, ale dzisiaj czujemy, co innego…

Źródło cytatów i zdjęcia: http://www.rollingstone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz